ورود
جستجو
خانه
آموزش
بلاگ
علی
آنچه برای وبسایت نیاز دارید
میخواهیم درباره برخی از تصمیمات اولیه و حیاتی که در مورد وبسایت خود می گیرید با هم صحبت کنیم، انتخاب
نام وبسایت و برنامهریزی برای نحوه ساختار سایت
شما. هدف این است که مشتریان بتوانند سریع و آسان سایت شما و صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند! ابتدا نام دامنه شما، این چیزی است که افراد برای یافتن شما در مرورگر وب یا موتور جستجو تایپ میکنند. هنگام انتخاب نام دامنه، ابتدا باید بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر شما موجود است یا خیر. برای مثال، فقط یک alibabakhani.ir در وب میتواند وجود داشته باشد و اگر کسی قبلاً آن را ثبت کرده باشد، نمیتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین، چگونه می دانید که نام مورد نظر شما گرفته شده است؟
یک نام دامنه خوب، نامی است که افراد به راحتی آن را به خاطر بسپارند، لذا آن را تا حد امکان کوتاه، مرتبط و دقیق انتخاب کنید.
ممکن است بتوانید با انتخاب یک پسوند متفاوت، تغییری در نام مورد نظر خود ایجاد کنید. احتمالاً با پسوندهای «.com» یا «.ir» آشنایی دارید، اما ممکن است موارد دیگری را بیابید که در دسترس باشند و مناسب کسبوکار شما. پسوندها عموماً هر یک گویای فعالیتی میباشند، برای مثال، سازمانهای غیرانتفاعی اغلب از «.org» استفاده میکنند. بیایید نگاهی به بخشهای رایج دیگر یک وبسایت، مانند صفحه اصلی آن بیاندازیم.
در واقع این اولین صفحهای است که کاربران پس از تایپ نام دامنه شما و ورود به وبسایت میبینند.
صفحه اصلی ویترین فروشگاه شماست، جایی که افراد را دعوت میکنید و توضیح میدهید که در مورد چه چیزی هستید و چه خدمات قابل ارائهای دارید. صفحه اصلی بازدیدکنندگان را از طریق آنچه "منو" مینامیم به سایر صفحات وبسایت شما هدایت میکند.
نحوه سازماندهی سایت بسیار مهم است.
وبسایتهایی که مرتباً بازدید میکنید را در نظر بگیرید،. آنها چگونه سازماندهی میشوند؟ ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را میخواهید ارائه دهید و سپس آنها را به روشهای منطقی با هم گروهبندی کنید. و اما سایر صفحات؟ صفحات و بخشهایی که در اکثر وب سایتها میبینید: مواردی مانند صفحات «درباره» و «تماس». صفحه تماس وب سایت شما ممکن است شامل آدرس، شماره تلفن، ایمیل و یک نقشه با مسیرها باشد. صفحه درباره ممکن است داستان کسبوکار شما را بازگو کند و عکسهایی از برخی از بهترین کارهای شما را شامل شود. برای این ساماندهیها
همیشه خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید، او به دنبال چه چیزی است؟
آنها در حال تلاش برای انجام چه کاری در وبسایت هستند؟ یک نکته بسیار مهم،
سایت شما باید داری تابلوهای راهنمایی باشد!
آنها باید در هر صفحه از سایت شما ظاهر شوند تا افراد همیشه بتوانند به جایی که می خواهند برسند یا به جایی که بودهاند برگردند. پس از طراحی ساختار و صفحات به محتوای آنها میرسیم: سرفصلها، پاراگرافها، لیست ها و... و همچنین ممکن است چیزهایی مانند تصاویر و ویدیو نیز داشته باشید. این متنها و تصاویر را میتوان طوری تنظیم کرد که وقتی روی آنها کلیک میشود به صفحات دیگر در اینترنت پیوند داده شوند. اینها به عنوان "هایپرلینک" یا میانبرهایی برای صفحات دیگر در سایت شما یا در سایر نقاط وب شناخته میشوند. یکی از ویژگیهای برجسته وبسایتها ایجاد تعامل با کاربران است، ویژگیهایی مانند فرمهایی برای ارسال سؤال یا سبد خرید برای خرید مستقیم محصولات.
learndigital.withgoogle.com
بایدها و نبایدهای طراحی سایت
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
شنبه 10 دی 1401
سایت خود را ساده کنید!
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
دوشنبه 5 دی 1401
وبسایتها و اهداف کسب و کار شما
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
جمعه 2 دی 1401
وبسایت چگونه کار میکند؟
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
شنبه 12 آذر 1401
موقعیت آنلاین خود را تعیین کنید
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
دوشنبه 7 آذر 1401
دسته بندی
دیجیتال مارکتینگ
واژه کلیدی
صفحات اصلی سایت
منوی سایت
محتوای چند رسانه ای
© VAYA.MEDIA
مولتی ویرا