ورود
جستجو
خانه
آموزش
بلاگ
علی
سایت خود را ساده کنید!
بیایید از منوی سایت شروع کنیم، مواردی که بازدیدکنندگان را برای گردش در سایت شما راهنمایی میکند. منو بندی خوب و صحیح به این معنی است که سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای بازدیدکنندگان منطقی باشد. اگر یک مغازه فیزیکی دارید، به این فکر کنید که اجناس شما چگونه در آنجا دسته بندی میشوند، اقلام بزرگ ممکن است در یک منطقه وجود داشته باشند، در حالی که محصولات کوچک در منطقه دیگری وجود دارند. در سایت خود، میتوانید موارد را به همین ترتیب سازماندهی کنید،
از منوی اصلی به بازدیدکنندگان بگویید که در هر بخش چه چیزی پیدا خواهند کرد
، مانند تابلوهای راهنمایی در فروشگاه شما! با وجود همه اینها، سایت شما ممکن است برای همه منطقی نباشد.
به همین دلیل گنجاندن کادر جستجو ممکن است ایده خوبی باشد
، به خصوص اگر سایت شما دارای صفحات یا محصولات زیادی باشد. کادر جستجو را در یک مکان در هر صفحه از سایت خود قرار دهید تا یافتن آن آسان باشد تا بازدیدکنندگانی که عجله دارند بتوانند آن را سریع پیدا کنند. فرض کنید در حال مرور یک سایت هستید و می خواهید به صفحه اصلی بازگردید - چه کار می کنید؟ روی لوگو کلیک کنید. این یکی دیگر از چیزهایی است که بازدیدکنندگان انتظار دارند و تقریباً برای هر وبسایتی رایج است، بنابراین مطمئن شوید که
لوگوی شما به وضوح در هر صفحه نمایش داده می شود و با کلیک بر روی آن کاربران را به خانه می برد
. حالا بیایید در مورد سبک و نحوه ظاهر و حس و حال سایت شما صحبت کنیم. هر کس سلیقه خود را دارد، اما برخی از دستورالعملهای کلی وجود دارد که باید رعایت کنید. ابتدا طرح کلی صفحات خود را در نظر بگیرید. باید در سرتاسر سایت شما فونتها، تصاویر و سایر عناصر طراحی مشابه یکدیگر باشند. وقتی صحبت از رنگ به میان میآید، ممکن است تمایل داشته باشید که برای جلب توجه، جسورانه رفتار کنید! اما به صورت آنلاین، اکثر مردم به خواندن متن تیره در پس زمینه روشن عادت دارند. شما سخت تلاش میکنید تا محتوای خود را ایجاد کنید،
مطمئن شوید که چشم بازدیدکنندگان شما آن را میخوانند و عبور نمیکنند
. همچنین باید آگاه باشید که محتوای شما در کجای صفحه به پایان میرسد.
افراد را وادار نکنید که برای دیدن چیزهای مهم خیلی پایین بیایند
. از سرتیتر و لیستها استفاده کنید تا به کاربران کمک کنید به سرعت صفحات شما را اسکن کنند و تصمیم بگیرند که آیا ارزش ماندن را دارد یا خیر.
بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا هنگام بازدید از سایت شما اقدامی انجام دهند
. یک "دعوت به اقدام" که میتواند به آنها کمک کند تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند. مثلاً میخواهید آنها تلفن را بردارند؟ به آنها بگویید «اکنون تماس بگیرید»، یا به امید اینکه آنها شما را ملاقات کنند؟ آنها را روی «دریافت مسیرها به فروشگاه ما» منتقل کنید، یا آنها را وادار به خرید با "اکنون بخرید!" بیایید مرور کنیم.
هنگامی که در حال ایجاد یک وبسایت هستید، تمام تلاش خود را بکنید تا استفاده از آن را آسان کنید
. به بازدیدکنندگان نقشه راه واضحی برای صفحات سایت خود بدهید، طراحی را در سرتاسر یکنواخت نگه دارید، محتوایی بنویسید که به زبان آنها صحبت میکند و تجربهای را که به دنبال آن هستند به آنها بدهید.
learndigital.withgoogle.com
بایدها و نبایدهای طراحی سایت
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
شنبه 10 دی 1401
وبسایتها و اهداف کسب و کار شما
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
جمعه 2 دی 1401
آنچه برای وبسایت نیاز دارید
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
پنجشنبه 24 آذر 1401
وبسایت چگونه کار میکند؟
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
شنبه 12 آذر 1401
موقعیت آنلاین خود را تعیین کنید
کسب و کار آنلاین داشته باشید | وبسایت خود را بسازید
دوشنبه 7 آذر 1401
دسته بندی
دیجیتال مارکتینگ
واژه کلیدی
رابط کابری
تجربه کاربری
© VAYA.MEDIA
مولتی ویرا