ورود
جستجو
خانه
آموزش
بلاگ
علی
کسبوکار آنلاین
در این پُست به تفاوتهای بین رفتار مشتری آنلاین و آفلاین خواهیم پرداخت. تفاوتهای کلیدی بین مشتری در یک فروشگاه فیزیکی و مشتری آنلاین چیست؟ تصور کنید میخواهید یک کفش ورزشی تهیه نمایید، در دنیای آفلاین مسیر خرید شما به این صورت پیش میرود: شما از مراکز خرید محلی دیدن میکنید و از مغازهای به فروشگاه دیگر میروید، در نهایت، بر اساس قیمت، کیفیت، شرایطی مرجوعی و رفتار دوستانه کارکنان تصمیم به خرید میگیرید. شما تمام این اطلاعات را دریافت میکنید و خرید را انجام میدهید. اما وقتی صحبت از خرید آنلاین میشود، احتمالاً در طول مسیر خرید آنلاین خود در چهار مرحله مجزا شرکت خواهید کرد: «
ببین، فکر کن، انجام بده، مراقبت کن
». بیایید نگاهی به مثال خرید کفش خود بیندازیم، در حالی که این چهار مرحله را در نظر میگیریم: در مرحله SEE، دوستان خود را در حال ورزش کردن میبینید و تصمیم میگیرید شما هم الزامات لازم ورزش کردن را تهیه نمایید. در مرحله THINK، موبایل خود را بر میدارید و عبارت «خرید کفش ورزشی» را تایپ میکنید. این شما را با محتوای آنلاین زیادی آشنا و مواجه میکند، از مقالهها و محصولات گرفته تا تبلیغات هدفمند، که در تصمیمگیری به شما کمک میکند. در نهایت، خرید خود را انجام میدهید، که مرحله DO را تشکیل میدهد و احتمالاً عکسی را از خود و کفشهایتان در شبکههای اجتماعی پست میکنید! این آخرین مرحله از اشتراکگذاری خرید شما بخشی از مرحله CARE است. به خاطر داشته باشید که مشتریان لزوماً هر چهار مرحله را هر بار تجربه نمیکنند، مراحل خرید شما ممکن است در مرحله THINK شروع شود یا در مرحله DO به پایان برسد. حالا بیایید فعالیتهای آفلاین و آنلاین را با هم ترکیب کنیم. تصور کنید در فروشگاه ورزشی هستید و کفشهای ورزشی را در دست گرفتهاید، شما موبایل خود را بیرون می آورید و آنها را به صورت آنلاین نیز جستجو می کنید. شاید بررسی کنید که آیا در جای دیگر ارزان تر هستند یا خیر. این احتمال وجود دارد که پس از بازدید از یک فروشگاه فیزیکی، به صورت آنلاین خرید کنید، رویکردی به نام "نمایشگاه".
درک تفاوتها و شباهتهای خرید آنلاین و سنتی میتواند به شما کمک کند تا تجربه مشتری آنلاین را نزدیکتر به واقعیت ببینید
. اکنون چگونه میتوانید بیابید که تلاشهای خود را به صورت آنلاین در کجا متمرکز کنید؟ شما میتوانید مشتریان را به طرق مختلف تقسیم بندی کنید، از جمعیت شناسی اولیه مانند سن و جنسیت گرفته تا علایق خاص. به عنوان مثال، تقسیم بندی مشتریان بر اساس مکان ممکن است به نفع یک فروشگاه محلی باشد که فقط در همان محل محصولات خود را ارسال میکند. تقسیم بندی مشتریان همچنین میتواند به تبلیغات آنلاین شما کمک کند. میتوانید تبلیغات خود را فقط برای افرادی در شعاع خاصی از فروشگاه یا کسبوکارتان نشان دهید. بنابراین، وقتی نوبت به راه اندازی یک کسبوکار آنلاین میرسد، به مشتریان فکر کنید و خود را جای آنها بگذارید: آنها از کدام کانالها بیشتر استفاده میکنند؟ چگونه به صورت آنلاین و آفلاین با آنها تعامل متفاوتی دارید؟
learndigital.withgoogle.com
استفاده از اهداف برای بهبود کسبوکار
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
سهشنبه 18 بهمن 1401
چگونه از رقبا متمایز شویم؟
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
جمعه 7 بهمن 1401
درک رفتار مشتری
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
چهارشنبه 28 دی 1401
مزایای استراتژی آنلاین
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
جمعه 16 دی 1401
دسته بندی
دیجیتال مارکتینگ
واژه کلیدی
مشتری آنلاین
مشتری آفلاین
© VAYA.MEDIA
مولتی ویرا