ورود
جستجو
خانه
آموزش
بلاگ
علی
چگونه از رقبا متمایز شویم؟
رقابت سالم ما را سرپا نگه میدارد و انگیزه ما را برای موفقیت افزایش میدهد
. در این پُست، چگونگی تشخیص اینکه چه چیزی یک کسبوکار آنلاین را متمایز میکند، چرا باید رقبای خود را بررسی کنید و چه ابزارهایی میتوانند به شما کمک کنند تا از آنها پیشی بگیرید را شناسایی خواهیم کرد. بیایید با این سوال شروع کنیم: چه چیزی شما را متمایز می کند؟ تصور کنید که صاحب یک فروشگاه لوازم ورزشی هستید. چه چیزی برند شما را در مقایسه با سایر فروشگاههای ورزشی که تجهیزات مشابه شما میفروشند متمایز میکند؟ شاید نمای بیرونی مغازه شما به رنگ قرمز روشن رنگ آمیزی شده باشد، یا یک ویترین چشم نواز داشته باشید، به عنوان یک فروشگاه فیزیکی باید متمایز شوید. در دنیای دیجیتال هم همینطور است. وقتی تشخیص میدهیم که چه چیزی ما را از رقبای آنلاین متفاوت میکند، آن را
نقطه فروش منحصر به فرد یا USP
می نامیم.
نقطه فروش منحصر به فرد شامل چگونگی رفع نیازهای مشتری و آنچه شما را از رقبا متمایز میکند میباشد
. 4 سوال کلیدی که باید هنگام تعریف USP از خود بپرسید عبارتند از: مخاطب هدف من کیست؟ رقبای من چه کسانی هستند؟ مخاطبان هدف من چه مشکلاتی دارند؟ چگونه میتوانم آنها را حل کنم؟
نقطه فروش منحصر خود را فریاد بزنید
! البته با زبانی بسیار ساده! USP شما باید در وبسایت، رسانههای اجتماعی و سایر مطالب بازاریابی شما نمایش داده شود. یک USP خوب الزاما برای همه جذاب نیست، اما این مشکلی ندارد. یک USP بسازید که مناسب باشد و مستقیماً با مخاطبان هدف شما صحبت کند.
موارد دیگری که باید در حین کار بر روی USP خود در نظر بگیرید، نقاط قوت و ضعف شما هستند
. برای انجام این کار، از تجزیه و تحلیل SWOT استفاده کنید، SWOT مخفف Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats است. از خودت بپرس: ما در چه چیزی خوب هستیم؟ اینها نقاط قوت شما هستند، چه کار بهتری میتوانیم انجام دهیم؟ اینها نقاط ضعف شماست، چگونه میتوانیم رشد، تغییر و پیشرفت کنیم؟ اینها فرصتهای شماست، چه در داخل و چه در خارج چه اتفاقی میتواند بیافتد که روی ما تأثیر منفی بگذارد؟ اینها تهدیدها هستند. هنگام ساخت USP خود، خوب است که بررسی کنید رقابت شما در چه زمینهای است؟ هنگام شروع تجزیه و تحلیل رقبا، ابتدا از ابزارهای رایگان آنلاین استفاده نمایید، با موتورهای جستجو شروع کنید، که میتوانند فوری ترین پاسخها را ارائه دهند. به سادگی عبارت های کلیدی خود را جستجو کنید و موارد زیر را یادداشت کنید: نتایج برتری که در موتورهای جستجو برای محصول یا خدمات شما ظاهر میشود، کلمات کلیدی که در وبسایت خود استفاده میکنند و از چه پیامهایی در رسانههای اجتماعی خود استفاده می کنند. راه دیگر برای بهروز ماندن از آنچه رقبا انجام میدهند، ثبت نام در سیستمهای هشدار است!
ابزارهای رایگانی مانند Google Alerts به شما نشان میدهند که چه کسی در مورد موضوعات خاصی به صورت آنلاین فعالیت میکند
، این به شما کمک میکند انگشت خود را روی نبض جریان مرتبط با کسبوکار خود نگه دارید! سعی کنید هشدارهایی را برای محصولات یا خدمات کلیدی و همچنین نام کسبوکار و رقبای خود تنظیم کنید. سپس زمانی که شرایطی که وارد میکنید به صورت آنلاین مورد بحث قرار میگیرد، اعلانهایی دریافت میکنید و میتوانید مقایسه کسبوکارتان یا کسبوکاری که برای آن کار میکنید را ببینید.
learndigital.withgoogle.com
استفاده از اهداف برای بهبود کسبوکار
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
سهشنبه 18 بهمن 1401
درک رفتار مشتری
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
چهارشنبه 28 دی 1401
کسبوکار آنلاین
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
چهارشنبه 21 دی 1401
مزایای استراتژی آنلاین
کسبوکار آنلاین داشته باشید | برنامهریزی استراتژی کسبوکار آنلاین
جمعه 16 دی 1401
دسته بندی
دیجیتال مارکتینگ
واژه کلیدی
منحربفرد
تجزیه و تحلیل
ابزار هشدار
© VAYA.MEDIA
مولتی ویرا